. ?
..
(Franais au verso)
Education
1
081-4 L'immersionfranaise et 'le programme-cadre de frangais
French Immersion and Programme-cadre de franais
(Kindergarten to Grade 12)
SPRING, 19814
Mondays, 4:30 - 8:30
INSTRUCTOR:
LOCATION:
/
Andre Obadia
on campus
COURSE OUTLINE
I.
OBJECTIVE:
This course is a general introductory course to French Immersion
Programs (F.I.P.) and Programme-cadre de franais (P.C.D.F.).
?
it
covers definition, history, research overview, examination of P.C.D.F.
and various types of F.I.P. in Canada and in B.C.
The emphasis will be on the integrationof the four skills, teaching
techniques and curriculum resources.
II.
OUTLINE OF TOPICS:
1.
F.I.P. in Canada and in B.C.; P.C.D.F. in B.C.
Definition, history, differences and similarities.
2.
The F.I.P. and P.C.D.F. teacher in an English School: rapport
with parents, principal and colleagues.
3. Approaches to language learning and language teaching.
1+. Research overview on F.I.P. and P.C.D.F.
5.
Integration of the four skills:
?
listening, speaking, reading,
and writing (emphasis on speaking and reading).
6.
Error Analysis in V.I.P.
7.
Teaching techniques.
8.
Individualized instruction and learning centres.
9.
Other subjects taught in French.
10.
Curriculum resources.
ill. REQUIREMENTS:
1.
An oral presentation
?
30
2.
A midterm paper
?
30
3.
A final paper
?
4o
IV. ?
ELIGIBILITY
1. Native-like fluency in French and
2.
teaching certificate or some teaching experience.
(English on back)
EDUC. 481-4 L'immersion française et le programme-cadre defrançais
French Immersion and Programme-cadre de français
(Maternelle a douzième annêe).
DESCRIPTION DU COURS
I. BUT DU COURS
Ce cours est une introduction générale aux programmes
d'immersion française (P.I.F.) et au programme-cadre de français (P.C.D.F.).
Les sujets traltés porteront sur : la definition, l'histoire,
un survol de la recherche, une étude duP.C.D.F. et des différents types de
P.I.F. au Canada et en C.B.
Nous mettrons l'accent sur l'intëgration des quatre savoirs, la
méthodologie et les ressources en materiel pédagogique.
II. LES COMPOSANTES DU COURS
1.
Les P.I.F. au Canada et en C.B.; le
P.C.D.F.
en C.B.
Definition, histoire, differences at points communs.
2.
L'enseignant des P.I.F. et du P.C.D.F. dans une école
anglaise: rapports avec les parents, le directeur et
les collègues.
3.
Les approches de l'enseignement et de l'apprentissage des
langues.
4.
Survol de la recherche so rapportant aux P.I.F. et au P.C.D.F.
5.
L'intégration des quatre savoirs : écouter, parler, lire
et écrire (l'accent sera mis sur l'expression orale at
la lecture).
6.
L'analyse des fautes dansles P.I.F.
7.
Techniques d'enseignement.
8.
L'enseignement individualisé at les centres d'apprentissage.
9.
Les autres matires enseignées en françals.
10.
Les ressources en materiel pédagogique.
III. LES EXIGENCES DU COURS
1.
Un exposé oral ?
30
2.
Un travail écrit (court) 30?
3.
Un
travail crit
(long)
?
40?
IV. ADMISSIBILITE
1. Parler très couramment le français ("Native-like fluency") et
2. Détenir un brevet d'enseignement ou avoir un peu d'expérience
dans 1 'enseignement.